ارسال پاسخ

۲۲ مرداد ۱۳۹۸
لینک صفحه: http://pvcas.ir/n2374

pvc-asso.ir

پدرام سلطانی: تبصره 2 ماده 10 لایحه اصلاح قانون مالیات بر ارزش افزوده اصلاح شود 

این تبصره بدون توجه به صنایع مکمل پتروشیمی، پالایشی، فولاد، مس و آلومینیوم تهیه شده است زیرا شامل هیچ کدام از آنها نمی شود و تنها مواد معدنی و حامل های انرژی را در بر می گیرد.

به گزارش روابط عمومی انجمن لوله و اتصالات پی وی سی، پدرام سلطانی نایب رئیس سابق اتاق بازرگانی ایران در نامه ای به روسای اتاق های بازرگانی ایران و تهران، خواستار اصلاح تبصره 2 ماده 10 لایحه اصلاح قانون مالیات بر ارزش افزوده شد.

 

متن این نامه خطاب به آقایان شافعی و خوانساری به شرح زیر است:

فوری و مهم


به استحضار می رساند که پس از فراز و نشیب های زیاد، لایحه اصلاح و دائمی کردن قانون مالیات بر ارزش افزوده آماده ارجاع به شور دوم در صحن مجلس شده است. اگر چه متن نهایی کماکان دارای اشکالاتی می باشد، اما مهترین اشکال آن تبصره 2 ماده 10 است. تلاش بیش از دو ساله کارگروه رقابت پذیر نمودن صنایع تکمیلی زنجیره ارزش صنایع بزرگ، که به مسئولیت اینجانب انجام شد، با متن این تبصره بی حاصل خواهد شد. 


لذا با توجه به ضیق وقت تا زمان طرح این متن در صحن مجلس، خواهشمند است با رئیس محترم کمیسیون اقتصادی (جناب آقای حضرتی، نماینده تهران) در این خصوص مذاکره عاجل داشته باشید.


متن موجود تبصره 2 ماده 10: استرداد مالیات خرید برای صادرات مواد خام و مواد اولیه تولید که در فهرست مربوط به ماده (141) قانون مالیت های مستقیم ذکر شده اند، ممنوع است.

 

توضیح: این متن بدون توجه به صنایع مکمل پتروشیمی، پالایشی، فولاد، مس و آلومینیوم تهیه شده است زیرا شامل هیچکدام از آنها نمی شود و تنها مواد معدنی و حامل های انرژی را در بر می گیرد.


متن مورد نظر برای تبصره 2 ماده 10: استرداد مالیات خرید برای صادرات مواد خام و اولیه تولید «که در اجرای این قانون به تصویب کارگروه ماده (141) اصلاح قانون مالیات های مستقیم می رسد، جزئا یا کلا»، ممنوع است.


یادآوری می نماید که در صورت عدم اصلاح این تبصره کار عبثی انجام می شود که هیچ گشایشی برای ده ها هزار صنعت کوچک و متوسط و پایین دست صنایع بزرگ به عمل نمی آورد.

پدرام سلطانی
 

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد